pembuka

Selamat Datang >

Cara panjangkan tempoh sah kredit 1 tahun line Celcom prepaid.

Hai Salam Aidil Adha.  Disebabkan ramai kekawan bertanyakan aku pasal cara nak panjangkan tempoh sah kredit maka aku ingin berkongsikan caranya. Mungkin perkara ini telah basi namun masih ada lagi dikalangan kita terlepas pandang kemudahan ini.

Disini aku kongsi untuk line celcom prepaid. Untuk Maxis insyaallah akan datang kerana aku tidak menggunakanm talian maxis, ( nanti pinjam telipon member hihi)

Untuk makluman korang bapa aku dan mak sedara aku dah lama dah tidak pakai telipon rumah kerana kemudahan tempoh sah kredit 1 tahun ini amat menjimatkan. Bayangkanlah dengan pelaburan rm 30 anda tidak perlu kelam kabut untuk topup kredit tiap-tipa bulan. Kadang-kadang hinggakan kredit dah 0 sen baru terperasan haha.


Ok mula-mula

1.taip *118#





2. Kemudian taip no 9 ( akaun saya)





3. Taip no 3 ( perkhidmatan lain )




4. Taip no 3 ( tempoh sah kredit )












5.  Ha!  pilih la 1 tahun atau 2 tahun tempoh sah kredit anda.  Sekiranya 1 tahun taip 1.









6. Taip no 2 untuk proses. Kemudian anda akan mendapat sms. Dan reply sms tersebut mengikut arahannya.





Semoga ianya membantu.


SHARE

yoyo baek

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image

4 comments:

  1. Replies
    1. sy rasa taip *100# , kemudan cari validate. Insyallah jika berkesempatan sy akan buat cara mazis pula selepas ini

      Delete
  2. Kalau nak free, bertukar ke onexox, boleh kekalkan no lama. Dapat 2tahun 4bulan free je Cer lawat www.prepaid1xox.com

    ReplyDelete

Lu nak komen , komen ajer lah, sendiri tanggung aaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...