pembuka

Selamat Datang >

Raket Badminton paling tahan

Kepada pemain-pemain handalan sukan badminton diluar sana tentu anda  mempunyai satu jenama reket yang anda suka dan sayang. Disini aku ingin berkongsi pengalaman aku memakai reket badminton jenama Pro Ace . Hampir 10 tahun aku tidak pernah bertukar-tukar jenama raket sehingga sekarang. Kenapa? Aku ini jenis orang yang guna barang sampai hancur baru tukar lain. Reket pro ace aku telah terbukti dari aspek ketahanan besinya dan kesedapan  memakainya sehingga menjilat jari kerana ia tidak patah apabila berlaga dengan reket jenama lain semasa bermain.Selain itu raket  pro ace boleh string sehingga 30ibs. Tapi aku string 27ibs jer. Kalau korang tak percaya pergi lah mana-mana kedai string tali reket , tokey kedai mesti tiada masalah untuk string reket pro ace  dengan string yang tinggi . Kerana risiko patah semasa string adalah rendah bagi reket pro ace. Kalau raket jenama lain seperti raket yonex yang harga dibawah rm500 setahu aku pasti tokey kedai itu tidak berani string tinggi-tinggi pasal takut patah ma...

Namun begitu terpulanglah kepada kesesuaian dan kesukaan  individu itu sendiri  dalam memilih jenama raket. Kalau nak bergaya belilah raket jenama LiNing kerana Lin Dan pakai dan reket  Yonex dipakai oleh pemain nombor 1 dunia iaitu Datuk Lee Ch wei .Bagi aku pula masih tetap menggunakan raket jenama pro ace .Aku pun tidak mengetahui siapa pemain tenama dunia  yang memakai raket jenama pro ace. Apa yang penting sekali  skill dan permainan mestilah  power maka  tidak menjadi masalah untuk memakai apa jenis jenama raket dipasaran.
Raket LiNing- Lin Dan pakai

Raket Prince

Raket Pro Ace - Icham pakai ( bekas juara dunia )

Raket Yonex- Datuk Lee Ch Wei pakai
Selamat mencuba raket pro ace .


SHARE

yoyo baek

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image

2 comments:

  1. orang pakai raket dunlop je weii

    ReplyDelete
  2. http://taipanberita.blogspot.com/2017/05/taipanqq-surat-penangkapan-terbit.html

    Kami tantang para bos semua yang suka bermain kartu
    dengan kemungkinan menang sangat besar.
    Dengan minimal Deposit hanya Rp 20.000,-
    Cukup Dengan 1 user ID sudah bisa bermain 7 Games.
    Kami juga akan memudahkan anda untuk pembuatan ID dengan registrasi secara gratis.
    Untuk proses DEPO & WITHDRAW langsung ditangani oleh
    customer service kami yang profesional dan ramah.
    NO SYSTEM ROBOT!!! 100 % PLAYER Vs PLAYER

    ReplyDelete

Lu nak komen , komen ajer lah, sendiri tanggung aaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...